تبلیغات
دانلود فیلم ایرانی جدید با لینک مستقیم 97 - مطالب خرداد 1397
منوی اصلی
دانلود فیلم ایرانی جدید با لینک مستقیم 97
دانلود فیلم ایرانی جدید با لینک مستقیم 97
  • mrym beat دوشنبه 21 خرداد 1397 09:24 ق.ظ نظرات ()
    دانلود قسمت آخر فصل سوم شهرزاد

    دانلود قسمت 16 فصل سوم شهرزاد


    در قسمت سوم از فصل سوم سریال شهرزاد

    هاشم و صابر عبدلی ، شیرین را از دارالمجانین بر میدارند و فرار میکنند.

    پس از آن شیرین پیشنهاد میکند او را نزد آقای صدق نوری وکیل خانوادگی آن ها ببرند.

    اکرم نیز در بیمارستان بستری است.

    و جناب سروان به بالا سر او می رود.

    شیرین به جایی امن منتقل می شود

    و در کلوب شیرین که این روز ها نامش به کلوب کبیر تغییر کرده .

    قباد دیوانسالار و شاپور بهبودی با هم جلسه ای در مورد تجارت هایشان دارند .

    پس از آن هاشم و وکیل صدق نوری در مورد وصیت نامه بزرگ آقا

    ارث و میراث شیرین و همینطور احتمال قتل بزرگ اقا توسط این قباد و نصرت حرف هایی میزنند.

    در بیمارستان ، اکرم را میخواهند به اتاق عمل ببرند تا بچه اش را دکتر میرزاده سقط کند

    که سروان آقا پرویز متوجه این موضوع شده و با اسلحه دکتر را تهدید میکند.

    و از او در مورد گواهی فوت بزرگ آقا ، برگه ی جنون شیرین

    و قصدش برای سقط بچه اعتراف میگیرد.

    و او را وادار میکند تا به دروغ بگویند که بچه را سقط کرده

    و گواهی های لازم را به نصرت بدهد.

    قباد و سرهنگ تیموری همدردی میکنند

    قباد و تیموری در مورد عشق های نافرجامشان با هم در رستورانی به درد دل می پردازند.

    و همینطور در مورد ماجرای فراری دادن همسر شاپور بهبودی که با کمک عمه بلقیس

    و هاشم انجام شده بود حرف هایی را به تیموری میگوید.

    سروان آقا پرویز هم به دستیارش دستور می دهد سایه به سایه هاشم خان را تعقیب کند.

    نصرت و قباد از ماجرای حمایت سروان آقا پرویز از اکرم با خبر می شوند

    و نصرت قول می دهد تا او را با پول بخرد و راضی کند.

    پس از آن نامه ای را مدیر مدرسه ای که فرهاد در آن کار میکند به او می دهد

    که در آن ، فرهاد را اخراج کرده و به او اجازه ی تدریس نمیدهند.

    وعده ی هفتگی دیدار شهرزاد و فرزندش این هفته به تاخیر می افتد

    و شهرزاد با ناراحتی به خانه ی دیوانسالار ها میرود.

    تهدید قباد به مرگ ، توسط فرهاد

    فرهاد نیز پس از شنیدن این خبر اسلحه اش را بر میدارد و به سوی خانه دیوانسالار حرکت میکند.

    پس از رسیدن به آنجا با قباد روبرو می شود

    و در مورد لغو وعده هفتگی و اخراج فرهاد از مدرسه با او بحث میکند.

    همچنین در همین لحظات ، فرهاد بزور وارد خانه ی دیوانسالار شده

    و با تفنگ و تهدید وارد خانه می شود.فرهاد تفنگ را به سوی قباد میگیرد.

    که نصرت میرسد و پس از دعوت به آرامش ، از آنها میخواهد خانه را ترک کنند.

    که در حین ترک خانه ، صدای گریه ی امید (کبیر) می آید.

    پس از خروج آنها ، قباد از نصرت میخواهد تا فرهاد را بکشند.

    که نصرت …..

    آخرین ویرایش: دوشنبه 21 خرداد 1397 09:24 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • mrym beat دوشنبه 21 خرداد 1397 09:18 ق.ظ نظرات ()

    دانلود قسمت آخر فصل سوم شهرزاد

    دانلود قسمت آخر شهرزاد فصل ۳


    در قسمت سوم از فصل سوم سریال شهرزاد

    هاشم و صابر عبدلی ، شیرین را از دارالمجانین بر میدارند و فرار میکنند.

    پس از آن شیرین پیشنهاد میکند او را نزد آقای صدق نوری وکیل خانوادگی آن ها ببرند.

    اکرم نیز در بیمارستان بستری است.

    و جناب سروان به بالا سر او می رود.

    شیرین به جایی امن منتقل می شود

    و در کلوب شیرین که این روز ها نامش به کلوب کبیر تغییر کرده .

    قباد دیوانسالار و شاپور بهبودی با هم جلسه ای در مورد تجارت هایشان دارند .

    پس از آن هاشم و وکیل صدق نوری در مورد وصیت نامه بزرگ آقا

    ارث و میراث شیرین و همینطور احتمال قتل بزرگ اقا توسط این قباد و نصرت حرف هایی میزنند.

    در بیمارستان ، اکرم را میخواهند به اتاق عمل ببرند تا بچه اش را دکتر میرزاده سقط کند

    که سروان آقا پرویز متوجه این موضوع شده و با اسلحه دکتر را تهدید میکند.

    و از او در مورد گواهی فوت بزرگ آقا ، برگه ی جنون شیرین

    و قصدش برای سقط بچه اعتراف میگیرد.

    و او را وادار میکند تا به دروغ بگویند که بچه را سقط کرده

    و گواهی های لازم را به نصرت بدهد.

    قباد و سرهنگ تیموری همدردی میکنند

    قباد و تیموری در مورد عشق های نافرجامشان با هم در رستورانی به درد دل می پردازند.

    و همینطور در مورد ماجرای فراری دادن همسر شاپور بهبودی که با کمک عمه بلقیس

    و هاشم انجام شده بود حرف هایی را به تیموری میگوید.

    سروان آقا پرویز هم به دستیارش دستور می دهد سایه به سایه هاشم خان را تعقیب کند.

    نصرت و قباد از ماجرای حمایت سروان آقا پرویز از اکرم با خبر می شوند

    و نصرت قول می دهد تا او را با پول بخرد و راضی کند.

    پس از آن نامه ای را مدیر مدرسه ای که فرهاد در آن کار میکند به او می دهد

    که در آن ، فرهاد را اخراج کرده و به او اجازه ی تدریس نمیدهند.

    وعده ی هفتگی دیدار شهرزاد و فرزندش این هفته به تاخیر می افتد

    و شهرزاد با ناراحتی به خانه ی دیوانسالار ها میرود.

    تهدید قباد به مرگ ، توسط فرهاد

    فرهاد نیز پس از شنیدن این خبر اسلحه اش را بر میدارد و به سوی خانه دیوانسالار حرکت میکند.

    پس از رسیدن به آنجا با قباد روبرو می شود

    و در مورد لغو وعده هفتگی و اخراج فرهاد از مدرسه با او بحث میکند.

    همچنین در همین لحظات ، فرهاد بزور وارد خانه ی دیوانسالار شده

    و با تفنگ و تهدید وارد خانه می شود.فرهاد تفنگ را به سوی قباد میگیرد.

    که نصرت میرسد و پس از دعوت به آرامش ، از آنها میخواهد خانه را ترک کنند.

    که در حین ترک خانه ، صدای گریه ی امید (کبیر) می آید.

    پس از خروج آنها ، قباد از نصرت میخواهد تا فرهاد را بکشند.

    که نصرت …..

    آخرین ویرایش: دوشنبه 21 خرداد 1397 09:22 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • mrym beat دوشنبه 14 خرداد 1397 12:32 ق.ظ نظرات ()

    دانلود قسمت دهم سریال گلشیفته

    دانلود قسمت 10 سریال گلشیفته  خلاصه داستان سریال گلشیفتهسریال ایرانی گلشیفته درباره دختری است به نام گلی دلگشا است که رتبه یک کنکور رو کسب کرده است و پدرش حبیب علاقه ای ندارد دخترش برای ادامه تحصیل به تهران بیاید و این آغاز دردسرهای این خانواده است.بازیگران سریال گلشیفتهمهناز افشار در نقش گلشیفته,سیامک انصاری در نقش فواد,امیر مهدی ژوله در نقش وحید,نازنین بیاتی در نقش گلی,مهدی هاشمی در نقش حبیب,هومن سیدی در نقش هومن,شیلا خداداد در نقش مژگان,بهاره کیان افشار در نقش سعیده,محمد بحرانی در نقش ضیانسیم ادبی در نقش مرضیهدرباره سریال گلشیفتهگلشیفته سریالی کمدی واجتماعی محصول سال ۱۳۹۶ کشور ایران است. کارگردانی این سریال برعهده «بهروز شعیبی» بوده‌‎است و بازیگرانی چون «مهناز افشار»، «مهدی هاشمی»، «سیامک انصاری»، «شیلا خداداد»، «بهاره کیان‌افشار»، «نازنین بیاتی»، «امیرمهدی ژوله»، «محمد بحرانی»، «نسیم ادبی» و «هومن سیدی» در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
    آخرین ویرایش: دوشنبه 14 خرداد 1397 12:34 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • mrym beat دوشنبه 14 خرداد 1397 12:26 ق.ظ نظرات ()

    دانلود قسمت پنجم فصل دوم سریال ساخت ایران

    دانلود قسمت 5 فصل دوم سریال ساخت ایران سریال ایرانی ساخت ایران دو در این فصل ادامه داستان فصل اول ساخت ایران قوی تر و مهیج تر دنبال مى شود …غلام حسین (امین حیایی) که به ایران دیپورت و زندانی شد مدت زمان حبسش تمام می شود و متوجه می شود بچه ی 5 ساله دارد و آن بچه از اوست.حالا غلامحسین دارای بچه ای است که تمام ثروت لوریان (پدر ژآکلین) از اوست پس تصمیم میگیرد ژاکلین را پیدا کند و حق خود را بگیرد.رضا گلزار هم که در فرانسه زندانی شده بود آزاد می شود و برخورد کردن و دیدار با غلامحسین برای کار این دو را به کشور چین می کشاند و فیلمبرداری بیشتر سریال در این کشور اتفاق می افتد.بازیگران فصل دوم سریال ساخت ایران 2امین حیایی,محمدرضا گلزار,محسن کیایی,سحر دولتشاهی,مهران احمدی,ساران بهرامیدرباره سریال ساخت ایران 2 فصل دومموضوع: کمدی ، اجتماعی | محصول: ایران | سال ساخت: دی 1396 | انتشار : بهار و تابستان 1397 | کارگردان : سید امیر پروین حسینی | تهیه کننده : منصور سهراب پوردانلود قسمت 5 فصل دوم 2 سریال ساخت ایران
    آخرین ویرایش: دوشنبه 14 خرداد 1397 12:31 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • mrym beat دوشنبه 14 خرداد 1397 12:21 ق.ظ نظرات ()

    دانلود فیلم رگ خواب

    فیلم رگ خواب فیلم‌های ایرانی هستند که نه‌تنها از نظر سینمایی فیلم‌های ارزشمند و خوش‌ساختی محسوب می‌شوند، بلکه از نظر ادبی نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. فیلم‌هایی که هم محتوای فنی خوبی دارند و هم ادبیات و نمادگرایی خوبی به نمایش می‌گذارند. اگر برای هر فیلم درام ایرانی دو قسمت محتوای فنی و ادبیات در نظر بگیریم، این نوع فیلم‌ها در جایگاه ‌ویژه‌ای قرار می‌گیرند؛ فیلم‌هایی که هم میزانسن‌‌، روایت، پیرنگ و کوچک‌ترین دیالوگ‌های‌شان استادانه و دارای پیغام است و هم از نظر شیوه‌ی انتقال پیام به مخاطب نوآوری‌های بسیار خوبی از لحاظ بصری و محتوایی دارند. در سینمای ایران کم‌تر پیش می‌آید که این فیلم‌ها گیشه را فتح کنند و به موفقیت مالی خیلی بزرگی دست پیدا کنند، البته استثناهایی مانند آخرین فیلم اصغر فرهادی یعنی «فروشنده» وجود دارند که با وجود دربرداشتن مفاهیم جدی اجتماعی، خوش‌ساخت بودن و نحوه‌ی ارزشمند انتقال پیا‌م‌شان به مخاطب، عملکرد خوبی در گیشه هم داشته‌اند اما خب همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، این موارد جزو استثناهای سینمای ایران‌ هستند. اکثر سینماروهای ایرانی، بیننده‌های آسان‌گیری هستند که فیلم‌های کمدی و عاشقانه را به فیلم‌های دیگر ترجیح می‌دهند و به همین دلیل است که بسیاری از فیلم‌هایی که سالانه در سینمای ایران اکران می‌شوند، فیلم‌های کمدی رمانتیک هستند. فیلم موردنظر ما شاید در گیشه خیلی سر و صدا نکند اما در کنار همه‌ی موارد ذکر شده رسالت مهمی دارد، آن‌هم حرکت کردن در مسیر تربیت یک مخاطبِ سینمارویِ باهوش و تیزبین که می‌داند چه محتوایی تحویلش داده می‌شود. فیلم «رگ خواب» ساخته‌ی حمید نعمت الله، با بازی لیلا حاتمی نیز در این دسته از فیلم‌های ایرانی قرار می‌گیرد.
    آخرین ویرایش: دوشنبه 14 خرداد 1397 12:25 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • mrym beat دوشنبه 14 خرداد 1397 12:17 ق.ظ نظرات ()

    دانلود قسمت پانزدهم فصل سوم سریال شهرزاد

    دانلود قسمت 15 فصل سوم سریال شهرزاد سریال شهرزاد همواره تلاش کرده در مسیر متفاوتی در مقایسه با دیگر سریال‌های ایرانی حرکت کند. این سریال از روزهای اول یک ضدقهرمان گردن کلفت نشان‌مان می‌داد، مدام شخصیت‌های کلیدی و تازه‌ای اضافه می‌کرد، شخصیت‌ها و بیننده را در گره‌های داستانی درگیر می‌کرد و تمرکز ویژه‌ای روی شخصیت‌پردازی داشت و همچنان هم دارد. سریال شهرزاد حالا در سرنوشت‌ساز‌ترین روز‌های تاریخش قرار دارد. تنها یک قسمت به پایان سریال مانده است و سازندگان باید در قسمت آخر، قبل از داستان، تکلیف خودشان و مخاطب را مشخص کنند. اگر بخواهیم چند قسمت اخیر را که به قسمت پایانی منتهی می‌شوند به عنوان سنگ محک برای تخمین عیار قسمت آخر سریال در نظر بگیریم، می‌توان گفت که باید از سریال شهرزاد یک پایان بندی تازه و منحصر به فرد انتظار داشت. جدیدترین قسمت از فصل سوم سریال شهرزاد که قسمت یکی مانده به آخر کل سریال نیز محسوب می‌شود، دقیقا از همان جایی شروع می‌شود که قسمت قبل به پایان رسیده بود. پرداختن به خانواده‌ها در چند قسمت اخیر به یکی از مشکلات سریال تبدیل شده است، این پرداختن در قسمت پانزدهم نیز ادامه دارد که البته به نوعی همان دنباله قسمت قبل محسوب می‌شود. پرداختی که البته این بار خیلی هم بی‌اثر نبود و به واسطه‌ای برای دیدار شهرزاد و فرهاد تبدیل شد.
    آخرین ویرایش: دوشنبه 14 خرداد 1397 12:19 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • mrym beat دوشنبه 14 خرداد 1397 12:14 ق.ظ نظرات ()


    دانلود فیلم عصبانی نیستم

    فیلم عصبانی نیستم خلاصه داستان:

    نوید ( نوید محمد زاده ) دانشجوی اخراجی دانشگاه است که در تهیه مخارج زندگی اش به مشکل برخورده و در عین حال قصد دارد تا ستاره ( باران کوثری ) که تنها امید زندگی اوست را در کنار خود نگه دارد اما.. 

    کارگردان :

    رضا درمیشیان : متولد سال 1360 در تهران می باشد و فعالیتش را در سال 1374 به عنوان روزنامه نگار در نشریات آغاز نمود و پس از دستیاری و تهیه کنندگی، اولین فیلم بلندش را در سال 1390 با نام « بغض » ساخت که در جشنواره های سینمایی خارج از کشور اثر موفقی بود. دومین فیلم وی به نام « عصبانی نیستم » یکی از جنجالی ترین آثار چند سال اخیر سینمای ایران می باشد که پس از سالها فرصت اکران پیدا کرده است. « لانتوری » سومین فیلم بلند سینمایی درمیشیان درباره قربانیان اسیدپاشی بود که آن اثر نیز حواشی فراوانی به همراه داشت.

    آخرین ویرایش: دوشنبه 14 خرداد 1397 12:16 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • mrym beat یکشنبه 13 خرداد 1397 11:58 ب.ظ نظرات ()


    دانلود قسمت چهارم فصل دوم سریال ساخت ایران

    دانلود قسمت 4 فصل دوم سریال ساخت ایران فصل اول سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال ۱۳۹۰ در ۱۸ قسمت پخش شد. این سریال که در تیم بازیگرانش زوج محمدرضا گلزار و امین حیایی را می‌دید در زمان پخش یکی از سریال‌های مورد توجه بود. حال فصل دوم این سریال با ستارگان بیشتر و در حجم بزرگ‌تری در حال تولید است. فصل دوم سریال «ساخت ایران» یا همان «ساخت ایران ۲» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی امیر پروین حسینی و منصور سهراب پور در حال ساخت است. فصل دوم این سریال ۲۲ قسمت خواهد داشت و فیلم‌برداری آن هم‌اکنون در تهران در حال انجام است. طبق اخبار قسمت‌هایی از فیلم‌برداری این فصل در کشور چین اتفاق خواهد افتاد. گروه بازیگران و عوامل در چند روز آینده و پس از پایان فیلم‌برداری در تهران عازم کشور چین خواهند شد.

    «ساخت ایران ۱» روایت‌گر اتفاقات زندگی دو خلاف‌کار خرده پا بود که در مسیر یک کلاه‌برداری بزرگ قرار داشتند. «ساخت ایران ۲» یکی از سریال‌های پرستاره شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود، این سریال بازیگرانی چون امین حیایی، محمدرضا گلزار، محسن کیایی، سحر دولت‌شاهی، سارا بهرامی، مهران احمدی و امیر حسین رستمی را به خود می‌بیند. همچنین قرار است چند بازیگر مطرح خارجی هم به این تیم اضافه شوند. عوامل اصلی سریال نیز به‌زودی معرفی خواهند شد.

    آخرین ویرایش: دوشنبه 14 خرداد 1397 12:07 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • mrym beat یکشنبه 13 خرداد 1397 11:51 ب.ظ نظرات ()
    دانلود قسمت نهم سریال گلشیفته

    دانلود قسمت نهم سریال گلشیفته چند روز گذشته، فیلمی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که حاکی از پایان فیلم‌برداری نقش مهناز افشار در مجموعه «گلشیفته» دارد. در این فیلم کوتاه، مهناز افشار در یک جشن خصوصی کوچک، سر صحنه از عوامل فیلم و کاراکتر راحله گلشیفته خداحافظی می‌کند. از همین‌جا می‌شود حدس زد که«گلشیفته» هم به‌روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. ازآنجایی‌که کاراکتر اصلی، مهناز افشار است و همین جشن و پای‌کوبی نشان می‌دهد که این خداحافظی بادل خوش بوده است و از اکنون می‌توان همه شایعات مبنی بر خروج مهناز افشار به دلیل اختلاف با گروه سازنده (اتفاقی که گفته می‌شد در «عاشقانه» منوچهر هادی هم برای افشار افتاد و علت غیبت چندقسمتی وی همین موضوع بوده است) «گلشیفته» را مردود دانست. به‌هرحال تا اینجای کار، گروه «گلشیفته» به‌خوبی توانسته‌اند تا مسیر داستانی خود را به‌دوراز هر حاشیه‌ای پیش ببرند و هنوز با خطر لو رفتن پایان روایت و اجبار به تعویض فیلم‌نامه روبه‌رو نشده‌اند که باید این موفقیت را که برای یک مجموعه خانگی خیلی بزرگ است را به‌پای شعیبی و منش دور از حاشیه وی گذاشت. قسمت نهم «گلشیفته» داستان را از جایی پی می‌گیرد که قسمت قبلی پایان یافت. با به سرقت رفتن پول‌های گاوصندوق همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم خیلی از کاراکترها در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. وحید و سعیده و بعد سعیده و پیمان و درست مانند یک دومینو تک‌تک کاراکترهای وارد ماجرای سرقت از گاوصندوق گاوداری شدند. از آن‌طرف هم ماجرای عاشقانه حبیب آقا و مرضیه، مرزبندی‌های زنانه و مردانه روایت را پررنگ‌تر کرده است و حالا مرضیه که همیشه با دخالت در زندگی مژگان سرخود را گرم می‌کرده است مجبور است مانند او، اما در میدان مبارزه‌ای متفاوت برای ابتدایی‌ترین حق خود بجنگد.
    «گلشیفته» به‌خوبی توانسته با واکاوی خواستگاه‌های اجتماعی کاراکترها و توسعه روابط میان آن‌ها، نشان دهد که روابط مردسالارانه جامعه ما چگونه توسط خودزنان اجرا می‌شوند درواقع خود این زنان هستند که این روابط مردسالارانه را تعریف می‌کنند و از سوی دیگر، زنانی مانند راحله گلشیفته، مژگان رضایی و سعیده که تنها خواسته‌شان در پوسته طنز روایت، برابری است به‌ناچار در مقابل همین زنان قرار می‌گیرند و از آن سو، مرضیه‌ای که با باورهای سنتی خود همیشه مانعی بر سر راه مژگان بود، حالا خود کم‌کم دارد قربانی همین باورها می‌شود. روایت خاص و متفاوت «گلشیفته» تنها نقطه مثبت این اثر نیست. فیلم‌نامه «گلشیفته» همان‌قدر که شخصیت‌های متفاوت و دوست‌داشتنی آفریده و با به چالش کشیدن خیلی از مناسبات اجتماعی جسارتش را به رخ می‌کشد، دیالوگ‌های هوشمندانه و ظریفی نیز دارد که توجه کامل مخاطب را می‌طلبد تا منعقد شود؛ مخصوصاً شوخی‌های کلامی ژوله در نقش وحید. نامزد وحید و خانواده‌اش هم که واقعاً اعجوبه‌ای هستند؛ از اتاق تزئین شده و رویایی دخترک برای ویدیوی لایو گذاشتن در اینستا، چرخش دوربین و نشان دادن جایی که بیشتر شبیه انباری است تا سفارش لازانیا و ماست.
    خلاصه اینکه تا اینجای کار، «گلشیفته» در پیشبرد روایتش موفق بوده است و کاراکترهایش هم هرکدام شیرینی و جذابیت خود رادارند و در کنار هم قرار گرفتنشان به جذابیت این مجموعه افزوده است.
    همچنین «گلشیفته» از آنجایی هنوز برگ برنده را در اختیار دارد که پیش‌بینی مسیر و مقصد نهایی برای بیننده مشکل است و با پیشی گرفتن روایت از کاراکترها و بیننده تضمینی است که همچنان باید با «گلشیفته» همراه باشیم تا سرنوشت داستان زنان بدون مردان و مردان بدون زنان «گلشیفته» را دریابیم.
    آخرین ویرایش: یکشنبه 13 خرداد 1397 11:57 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • mrym beat سه شنبه 1 خرداد 1397 12:50 ب.ظ نظرات ()

    دانلود فیلم گنجشکک اشی مشی

    فیلم گنجشکک اشی مشی خلاصه داستان :اپیزود اول (بن بست) : نوجوان 15 ساله‌ای که پس از سه سال زندانی بودن از کانون اصلاح و تربیت آزاد می‌شود قادر نیست تا ردی از مادرش که خود را از او مخفی می‌کند، بیابد.

    اپیزود دوم (نفس): درباره نسیبه است که با آزاد شدن شوهرش از زندان مجبور است دخترش را که سال‌ها پیش به سپیده واگذار کرده پس بگیرد.

    اپیزود سوم (مرا بشنو) : درباره نرگس دختر ناشنوای پانزده ساله ای است که نوجوانی موفق و مورد توجه است.اما پدرش قصد دارد او را به اجبار به عقد علیرضا درآورد و این ازدواج اجباری به معنی فرو ریختن کاخ آرزوهای نرگس است.
    نام فیلم : گنجشکک اشی مشی

    کارگردان : مسعود کرامتی، غلامرضا رمضانی و وحید نیکخواه آزاد

    فیلمنامه : وحید نیكخواه آزاد

    تهیه کننده : بنیاد سینمایی فارابی

    کشور : ایران      

    زبان : فارسی         


    آخرین ویرایش: سه شنبه 1 خرداد 1397 05:53 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • mrym beat سه شنبه 1 خرداد 1397 12:50 ب.ظ نظرات ()


    دانلود قسمت پنجم سریال گلشیفته

    دانلود قسمت 5 سریال گلشیفته بالاخره بعد از پنج قسمت، روایت اصلی «گلشیفته» شروع شد و گویی قصه روی غلتک افتاد. همان‌طور که هفته قبل گفتیم همه جذابیت‌های مجموعه نمایش خانگی «گلشیفته» در کنار روایتی که ناقص به نظر می‌رسید و کاراکترهایی که سرگردان و آواره بودند و نقششان در روایت اصلی معلوم نبود، چنان جلوه‌ای نداشت و این نواقص کمی کلیت مجموعه را آزاردهنده کرده بود؛ اما خب، انگار ما زود قضاوت کردیم، چراکه باعرضه و پخش قسمت پنجم، تمام انتقاداتی که به «گلشیفته» وارد کرده بودیم پاسخ داده شد که مهم‌ترین آن‌ها هم پیوند خوردن خرده روایت‌ها به روایت اصلی و شروع قصه به معنای کامل بود. «گلشیفته» تا همین‌جا هم به‌روشنی مشخص کرده است که موضعش چیست و پیام اصلی‌اش حقوق زنان است، این رویکرد هرچقدر در قسمت‌های اولیه محتاطانه و دوراندیشانه به نظر می‌رسید با پیشروی داستان لحن رک‌تر و سرراست‌تری به خود می‌گیرد و حالا با اضافه شدن سعیده به گروه بانوان ساکن خانه راحله، کلیت پیام شعیبی آشکار و واضح خود را نشان می‌دهد. این پررنگ‌تر شدن نقش سعیده با بازی بهاره کیان افشار، چالشی است که هم می‌تواند به ضرر مجموعه تمام شود و هم برگ برنده آن باشد که در قسمت پنجم خوشبختانه مورد دوم اتفاق افتاد.

    شخصیت‌هایی چون مرضیه با بازی نسیم ادبی و وحید با بازی امیرمهدی ژوله که بسیار در بطن روایت نشسته‌اند و طنازی‌های مخصوص خودشان رادارند و گرچه در مرکز اتفاقات «گلشیفته» هستند اما کاراکترهایی هستند که آن‌قدر خوب پرداخت‌شده‌اند که بیننده حضور اندکشان را مغتنم می‌شمرد و ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار می‌کند. این شخصیت‌پردازی دقیق و واقع‌گرایانه در مورد شخصیت‌هایی که نقش کمتر و فرعی‌تری هم دارند صدق می‌کند، مخصوصاً نامزد وحید و خانواده‌اش که یکی دیگر از نقاط جذاب قسمت پنجم را رقم زدند.
    درنهایت، قسمت پنجم مجموعه «گل شیفته» با شروع تبادل آتش میان راحله و فؤاد پایان یافت. جنگ میان این دو، دیگر به نجواها و درگوشی‌های اتاق‌خواب خاتمه نمی‌یابد و فضایی عمومی‌تر به خود گرفته است. فؤاد و راحله، هرکدام با در اختیار گرفتن یک تریبون جمعی‌تر سعی در پیشبرد خواسته‌هایشان رادارند و به نظر می‌رسد که این قائله میان زوج اصلی به این زودی‌ها ختم به خیر نمی‌شود. آتش‌بس و پایان این جنگ مسلماً نقطه عطفی در روایت «گلشیفته» خواهد بود، چراکه دعوای میان راحله و فؤاد، بازتاب جنگ هرروزه زنان و جامعه‌شان است و پایان قصه شعیبی می‌تواند نمادی از پایان این راهی باشد که زنان در نیمه‌اش هستند.

    آخرین ویرایش: سه شنبه 1 خرداد 1397 05:50 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • mrym beat سه شنبه 1 خرداد 1397 12:49 ب.ظ نظرات ()

    دانلود فیلم گشت ارشاد 2

    این مطلب بیش از آنکه تحلیل فیلم گشت دو باشد بررسی موشکافانه علت توجه مخاطبین به آثار کمدی است. اینکه چرا در کشور ایران تا این حد فیلم‌های کمدی تحریک‌کننده هستند و معمولاً فروش بالایی دارند. مواد لازم جهت جذب مخاطب یک شخصیت یا گروه احمق است. چند مرد که از جامعه دور بوده‌اند (زندان معمولاً بهانه خوبی است) و همین حماقت باعث می‌شود بین آن‌ها شوخی کلامی به وجود آید. نکته دوم استفاده ابزاری از زنان است. در دیدگاه این فیلم‌ها زن مفهوم والایی ندارد و به عنوان آنچه که قهرمانان (همان احمق‌ها) به دنبالش هستند در فیلم گنجانده می‌شوند. زنانی که دست‌نیافتنی‌اند و این رسیدن نیاز به عمل قهرمانانه (بخوانید بزن و بهادر بازی) دارد. حال تفاوتی ندارد که زن سرمایه‌داری بیوه باشد یا گروه موسیقی یا دانشجو، مهم آن است که همسایه باشد و مجرد. مهمترین مسائلی که در این شکل سینما از آن سخن می‌رود نیز از نیاز جامعه برگرفته شده است یعنی پول. قهرمان‌ها به دنبال پول هستند و به راحتی هم به آن دست پیدا می‌کنند چون درست است که گروهی احمقند اما فراموش نکنید که دست بالای دست بسیار است و هدف نویسنده در پیرنگ به هر قیمتی باید به دست آید. چند اشاره سیاسی بی‌دلیل و نامربوط به کلیت ماجرا (اصلاً ماجرای کلی مگر وجود دارد؟)، تیکه‌های سیاسی دم دستی و شوخی‌های مثبت ۱۸ هم که به متن اضافه شود خود‌به‌خود تصور مهم بودن و جسور بودن اثر القا خواهد شد و فیلم از یک کمدی سخیف به یک فیلم ساختارشکن تبدیل خواهد شد.

    سراغ سینمای هند برویم. اغلب فیلم‌ها درباره جوان عاشق پیشه‌ای است که می‌خواهد به زنی برسد اما برای آن نیاز به پول دارد. او درگیر ماجرای خطرناکی می‌شود و در راه رسیدن به پول، عشق یا دختر مورد علاقه‌اش کتک می‌خورد و تا مرز مرگ می‌رود و در پایان هم به معشوق می‌رسد یا نمی‌رسد. در گشت ارشاد یک (که بدون شک نمونه بهتری نسبت به قسمت دومش است) همچین الگویی وجود دارد. سه احمق زرنگ در مسیرشان به زن‌ها دل می‌بندند و برای رسیدن به آن‌ها باید به پول برسند یا اینکه در بازی خطرناکی وارد شوند که با جانشان بازی می‌کند. الگو در قسمت دوم هم به همین شکل است. آش دست پخت کارگردان از موارد ذکر شده تشکیل شده که در تاریخ سینما ثابت شده که پولساز است. دیگر، بحث در مورد کلیشه بودن، تکراری بودن، نبود قصه مرکزی واحد و درگیر کننده، شخصیت‌پردازی مرتبط با داستان اصلی و همه و همه بی مورد است. فیلم عملاً با هدفی جز سینما ساخته شده و درست در نقطه‌ای که مواد لازم ذکر شده به هر طریق ممکن تهیه شد، فیلم ساخته می‌شود و فروش خود را هم می‌کند. سطح توقع مخاطب هم بالاتر از این نخواهد رفت چون عملاً نمونه‌های بهتری وجود خارجی ندارد که بتواند رقیب را از صحنه بیرون کند. از اجاره نشین‌ها ساخته داریوش مهرجویی و چند نمونه خوب دیگر که گذر زمان عیارشان را مشخص کرده و تبدیل به اثری ماندگار شده‌اند بگذریم، سینمای ایران سال‌هاست کمدی درجه یک و خوبی به خود ندیده است.

    فیلم پر از اتفاق و حادثه است. سه شخصیت در خیابان با ماشین می‌روند که تصادف می‌کنند. این تصادف باعث می‌شود پولاد کیمیایی که حافظه‌اش را از دست داده محل خفای دشمن ساعد سهیلی را کشف کند. راستی اگر حافظه او پاک شده چرا تصمیم می‌گیرد وارد گروه احمق‌ها شود و با آن‌ها هم مسیر شود؟ از آن مهمتر این چه نیروی شگفتی است که هر کجای داستان که نویسنده اراده کند از اسرار خبر می‌دهد و هر کجا که نکند نمی‌دهد. دشمن قهرمان‌های داستان در مسیر داستان بسیار مخوف و ترسناک جلوه می‌کند اما در انتهای ماجرای، بی‌دست و پا همه طلاها را تحویل قهرمان‌ها می‌دهد. چرا؟ چون نویسنده حوصله آن را ندارد که زحمت بیشتری به خود برای افزایش کشمکش یا سطح درگیری بدهد. بلاخره مردم از فیلم حمایت خواهند کرد و افزایش سطح کشمکش گاهاً به ضرر فروش فیلم هم خواهد بود. در نتیجه مهمترین موقعیت‌های کمدی فیلم دستشویی گرفتن غیب‌گو موقع شکار یا خالی‌بندی‌های ساعد سهیلی برای دختر ساززن است که عقبه‌ ‌آن به ممل آمریکایی و امثالهم بازمی‌گردد.

    اما چرا مخاطب این نوع از سینما را دنبال می‌کند؟ مشخصاً به دلیل نبود قصه مرکزی واحد که درگیرکننده باشد اغلب مخاطبین پس از اتمام فیلم چیز ارزشمندی دستگیرشان نشده و برای ارضای حس رضایتمندی خود مجبورند به شوخی‌ها و تیکه کلام‌های مثبت ۱۸ فیلم اشاره کنند و جسارت فیلمساز را در استفاده از این کلمات تحسین کنند. یا تیتراژ انتهایی فیلم را مثال بزنند که همچون نمای پایانی فیلم از فیلم‌های جیمز‌باند گرته‌برداری شده و تا به حال کمتر در سینمای ایران دیده شده است. حال آنکه اگر سینما قرار باشد به چند شوخی و بذله‌گویی تقلیل پیدا کند که سریال‌های تلویزیونی یا شبکه خانگی در این زمینه موفق‌تر هستند. مشکل بزرگ به این بازمی‌گردد که فیلمساز وقتی پس از ساختن قسمت یک فیلمش فروش قابل ملاحظه‌ای کند و اعتبار خود و عنوان فیلمش را دریافته باشد و همچنین بداند که مخاطبین به دنبال چه به سینما می‌آیند، بدون داشتن پیرنگی دقیق یا قصه‌ای جذاب با دستمالی شوخی‌ها و ایده‌های فیلم قبلی که موفق هم بوده است سراغ قسمت تازه می‌رود و در این بازی حلقه دوم ماجرا که مخاطبین هستند بیشترین کمک را به باقی ماندن این شکل از ابتذال در سینما می‌کنند. این ماجرای غم‌انگیز تبدیل به مسئله تخم‌مرغ و مرغ شده است. سرمایه‌داران و تهیه‌کننده‌ها به دنبال فیلم‌های کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری هستند و طبق شواهد، کمدی‌های مبتذل بهترین فروش را در سینمای ایران داشته‌اند. از طرفی عامه مردم سینما را برای تفریح و خندیدن محل مناسبی می‌بینند و لاغیر. در نتیجه تمایل بیشتری برای دیدن این‌چنین فیلم‌ها دارند. سوال اینجاست که مگر سینمای ایران به جز کمدی‌های مبتذل و فیلم‌های اجتماعی اشک‌آور در طول سال چند اثر با فضایی متفاوت دارد که بتواند سلیقه‌ مخاطب را تغییر دهد و جریان اصلی سینما، تهیه کننده و مخاطب را به جهت دیگری بکشاند؟

    سراغ شخصیت‌های همسایه برویم. اگر همه زنان فیلم حذف می‌شدند فیلم چه ضربه‌ای می‌خورد؟ وقتی خانه پلمب می‌شود، شخصیت‌ها پس از تصادف ماشین به خانه دختران مجرد می‌روند تا پولاد کیمیایی بار دیگر شوخی دستمالی شده قسمت قبل (خوردن یک نفس نوشابه) را تکرار کند و پس از آن یادش بیاید که دشمن دقیقاً در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد. اگر این اتفاق در پارک رخ می‌داد فیلم چه ضربه مشخصی می‌خورد؟ اما مشکل از این هم حاد‌تر است. فیلم با رهایی از زندان آغاز می‌شود. حاجی دیگر علاقه کمتری به خلاف دارد و جامعه نیز تغییر کرده است. تا اینجا الگوی مشخصی به ذهن تداعی می‌شود اما از این مرحله به بعد عملاً در فیلم اتفاق مهمی نمی‌‌افتد. آیا واقعاً یک فیلم سینمایی ساخته شده که قصه اصلی آن فالگیری و غیب‌گویی است؟ چه خطر یا همذات‌پنداری در این شکل از داستان وجود دارد؟‌ فیلم عملاً قصه‌اش شروع نمی‌شود و مخاطب در گیر و دار آنکه چه چیز قابل پیگیری در فیلم وجود دارد مجبور است به شوخی‌های ساده شخصیت‌ها بخندد تا احساس نکند پولی که بابت بلیط داده هدر رفته است.

    آخرین ویرایش: سه شنبه 1 خرداد 1397 05:28 ب.ظ
    ارسال دیدگاه